marloesvl.reismee.nl

Ook onderweg moet er natuurlijk wel geblogd worden

Onze reis is begonnen! Vorige week vrijdag heb ik Paul opgehaald van het vliegveld, heel spannend was dat. In het begin was het ook best gek om elkaar weer te zien, na zeven maanden moet je echt wel even aan elkaar wennen. Maar gelukkig ging dat vrij snel en is het heel fijn om weer samen te zijn. Het weekend zijn we bij mij bij Vusumnotfo geweest en maandagochtend zijn we onze reis begonnen door Zuid-Afrika, Lesotho en natuurlijk Swaziland!

De eerste paar dagen dat Paul hier was hebben we bij mij in mijn Wendy House gelogeerd (dat Hanna heel lief wilde afstaan), want hij moest natuurlijk zien waar ik al die tijd gewoond en gewerkt heb. Dus dat was ontbijten op de veranda, met de honden wandelen en natuurlijk naar Piggs Peak - ook al is dat niet veel meer dan een paar winkels bijelkaar. Ook hebben we zaterdag lekker geluncht en uitgebreid bijgepraat bij Tintsaba, een erg mooie plek bij mij in de buurt met prachtig uitzicht, en kwamen Jennifer en Victoria ´s avonds braaien. Zondag zijn we met Kathy, Alison en Hanna een eind gaan hiken over een rif. Eerst moesten we een heel stuk steil omhoog klimmen (meteen Pauls conditie dus even uitgetest - hij is geslaagd
Wink
) en daarna liep de route slingerend langs de rotsen naar beneden. Het was nog wel even spannend om met onze huurautobij het beginpunt van de wandeling te komen,over alle onverharde hobbelweggetjes en een heel stuk over losliggende takken rijden door het bos. Maar gelukkig hadden we geen extra krassen toen we 'm maandagochtend op hetvliegveld weer inleverden.

Maandagavond kwamen Paul en ik hier in Kaapstad aan, na toch nog een vrij lange vliegreis. We vlogen daar namelijk via Johannesburg naartoe en er zat maar 1 uurtje tussen beide vluchten. Dus toen ons vliegtuig vanuit Nelspruit ruim een kwartier vertraging had moesten we hard rennen,ook nog eens metalle bagage die niet in één keer doorkon. Maar toen we hijgend bij de counter stonden wilde de uiterst vriendelijke dame (grrr) ons niet meer laten inchecken voor de vervolgvlucht. Shit, ik baalde echt enorm, dit zou ons vast geld gaan kosten. Maar in tegenstelling tot het stuk chagrijn achter de incheckbalie bleek de dame bij British Airways heel behulpzaam en klantvriendelijk en konden we zowaar gratis op de volgende vlucht worden geboekt! Een en al maakte wel dat we pas tegen het donker onze bestemming bereikten, maar dat was niet erg. We hadden met Anouk, Stephen en hun drie maanden oude dochtertje Marijke afgesproken in een populair eettentje in Kalk Bay waar ze echt overheerlijke tonijn serveerden. Na die tijd konden we bij Anouk en Stephen blijven slapen, wat ook heel gezellig was.
Voor dinsdag was het plan om vanaf hun huis in Kommetjie naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop te fietsen. Best een eind maar wel te doen, dachten we zo. De dag zelf was alleen niet zo ideaal, want Paul had zogezegd lekker oerhollands weer meegenomen. Echt fijn, kon ik alvast weer een beetje wennen aan fietsen tegen de wind in met regen in je gezicht, heerlijk!
Undecided
Zolang we bergafwaarts reden ging daarom nog wel, maar de berg weer op met wind tegen was nou niet echt heel erg lekker. We zijn daarom tot de ingang van het Cape Point-park gefietst en toen via Simonstown weer terug naar Kommetjie, uiteindelijk toch nog wel een kilometer of 50 denk ik zo. En ai ai, dacht ik dat ik dat met mijn conditie wel makkelijk kon doen... maar 7 maanden niet fietsen voel je wel, want na een uur had ik al zadelpijn!
Wink

De afgelopen dagen is het weer gelukkig langzamerhand iets beter geworden en vandaag scheen zelfs de zon weer. Een mooie overgang voor onze volgende bestemming, want morgen vertrekken Paul en ik namelijk vanuit Kaapstad richting de Kalahari! (Semi-)woestijn dus, lijkt me heel bijzonder. We gaan een driedaagse hike door een natuurpark doen, met eten en alles bij ons, daar heb ik heel veel zin in. Ik probeer jullie uiteraard nog een beetje op de hoogte te houden, dus tot snel!

Reacties

Reacties

Annabeth

Hee lieve Marloes en Paul,

Wat fijn om elkaar na zo'n lange periode weer te zien! Vast een 'hello goodbye' moment op het vliegveld :) Wat maak je toch ontzettend veel mooie en bijzondere dingen mee! Zo tof dat je gewoon vrienden hebt in Zuid Afrika waar je even een nachtje blijft vertoeven. Je hebt bij mij in ieder geval genoeg kriebels losgemaakt om ook te gaan reizen! Geniet ervan!

Liefs!!

Maartje

Hee Loes,
Leuk om te lezen, wat een geweldige reis moet dat zijn :) Je vorige blog las ik in vanuit New York (ook niet verkeerd), maar een tijdje door Zuid-Afrika trekken is natuurlijk fantastisch. Veel plezier samen!
Liefs,
Maartje

rutger

Hallo lieve zus! Ik keek net naar buiten en hier is het rond de 11 graden en hele dag miezerregen. Simpelweg om triest van te worden! Gelukkig hebben jullie een vol programma dus kunnen jullie mooie dingen doen en kan je de regen wellicht wat vergeten. Om even heerlijk cliche te doen, na regen komt zonneschijn! Die hike klinkt wel weer erg avontuurlijk, moet je zeker doen. Maak er een mooie reis van en geniet ook zeker van elkaar! Dikke kus voor jullie van je broer!

Eefke

He lieve Loes,
Oooh wat heerlijk moet dat zijn geweest elkaar weer vast te kunnen houden! En nog steeds natuurlijk!:) Ook gek misschien dat het einde van Afrika nu ook echt in zicht komt. Geniet nog lekker!
Ik heb zoooooo'n zin je weer te zien! En om onze trots te showen! Kore is alweer zo groot, echt geen baby meer. Maar dat zul je snel zien, leuk leuk!
Heel veel reisplezier!!! Ook voor Paul.
Veel liefs

Chantal (RM)

Hoi Marloes,

Fijn om te horen dat je het goed maakt en dat Paul en jij al weer snel aan elkaar gewend waren :) Wat heerlijk moet dat zijn, nu weer tijd samen te kunnen doorbrengen. En dan ben je nu ook nog jarig, als ik me niet vergis; van harte! Ook namens Marie-Therese, die liep net langs...

Veel groeten, ook aan Paul!
Chantal

Ester

Lang zal ze leeeven, lang zal ze leeeeeven, lang zal ze leven ook in AAAFRIEEEEKAAA en in de gloriejaaaa etc...


Gefeliciteerd lieve Loes!

Superdikke smakkerd van mij en Bub en een kwijlkus van Isadepisa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!